OnePlus je jednou ze značek smartphonů koncernu BBK Electronics, do kterého patří i obří Oppo (čtvrtý největší výrobce chytrých telefonů na světě) a Vivo (donedávna pátý největší výrobce smartphonů na světě).
OnePlus byl původně brán jako pokus čínského koncernu, jak oslovit náročného zákazníka z vyspělých zemí. A pokus se povedl. O OnePlus se píše jako o kultovní značce, na kterou mnozí zákazníci nedají dopustit. Popularitu dokládají i marketingově využité fronty na nové modely. Což je věc nevídaná, fronty se stojí už jen na iPhony.
Čínský start-up zkusil neobvyklý marketing hned při vstupu na evropský trh. První modely bylo možné zakoupit pouze na pozvánku. Udělal tak ze slušně vybavených a nepříliš drahých chytrých telefonů nedostatkové zboží. OnePlus také proslul sloganem „Flagship Killer“, tedy „zabiják špičkových smartphonů“.
Nyní se však objevila na Twitteru prodejní čísla značky OnePlus a ukázalo se, že senzace se nekoná. V minulém roce se podle analytické společnosti IDC prodaly čtyři miliony smartphonů OnePlus. To není špatný výsledek, ale očekávalo se vyšší číslo.
Sourozenecké značky koncernu BBK Electronics prodávají každý rok po desítkách milionů kusů, konkrétně Oppo loni prodalo více než 100 milionů chytrých telefonů. OnePlus prodal stejně smartphonů jako například Google svých Pixelů. Jenže to jsou drahé luxusní smartphony, OnePlus naopak produkuje přístroje střední třídy.
Od roku 2014 OnePlus uvedl už sedm různých modelů. Naposledy model 5T. Předchůdci se často potýkali s různými potížemi, ať šlo o konstrukční vady, nebo o důkazy, že smartphony OnePlus odesílají bez vědomí uživatelů citlivá data. Naposledy unikla OnePlus data kreditních karet svých zákazníků.
Koncern BBK Electronics může být s výsledky spokojený. Značka OnePlus podle analytické společnosti IDC za minulý rok vygenerovala zisk jedné miliardy dolarů. A o tom si některé zavedené značky mohou nechat zdát.
IDC dodává, že OnePlus v roce 2019 nabídne smartphony s podporou sítí páté generace. Na implementaci podpory 5G sítí bude firma spolupracovat se společností Qualcomm. S tou už úzce spolupracují sourozenecké značky Oppo a Vivo a právě spolupráce s Qualcommem je má přívést na evropské trhy.