Chybová hláška se objevuje části uživatelů Androidu jak v Česku, tak ve světě. Na Twitteru lidé hromadně hlásí svoje zkušenosti, ozývají se nám i čtenáři a členové redakcí. Nejde ani o konkrétní značku smartphonu – problémy hlásí vesměs všichni uživatelé Androidu, ať už mají telefon značky Samsung, Sony, Google, nebo jiné.
Pojítkem mohou být i starší verze Androidu (tedy starší telefony s Androidem jako takové), na novějších se tento problém vyskytuje méně.
Viník je v tomto případě zřejmý, je jím čerstvá aktualizace aplikace Googlu, která zřejmě napáchala víc škody než užitku. Chyba by se měla týkat nové verze aplikace s číslem 12.23.16.23.arm64 a také betaverze 12.24.7.29.arm64. Pokud se vám tedy ještě dotyčná aplikace neaktualizovala, nemáte se čeho bát. Spoustu aktualizací však telefony odbavují automaticky.
Google se zatím snaží řešit problémy individuálně a na Twitteru jsme zaznamenali i odpověď technické podpory, která bere problém v potaz, ovšem nabízí řešení v podobě restartu telefonu. To však nepomáhá, uživatelé hlásí přetrvávající chybová hlášení i po vypnutí a zapnutí.
Je teď na Googlu, aby situaci napravil. Dočasným řešením může být aplikaci Googlu odinstalovat (buď přes Google Play a nebo v menu Nastavení - Aplikace - Google - Odinstalovat aktualizace), což ji v tomto případě ovšem jen vrátí do továrního nastavení, úplná odinstalace totiž není možná.
„O problému s aplikací Google na zařízeních s operačním systémem Android víme. V současné chvíli pracujeme na obnovení plné funkčnosti,“ zaslala nám k situaci vyjádření Alžběta Houzarová, mluvčí české a slovenské pobočky Googlu.