Stejně jako v případě prvního incidentu došlo i k tomuto v Indii. O nepříjemné události informoval na Twitteru Guarav Gulati, právník pracující u soudu v Novém Dillí. Uvedl, že se jeho zbrusu nový Nord 2 spontánně vznítil a explodoval. Připojil i fotografie zcela zničeného telefonu, a to včetně propáleného oblečení.
K incidentu došlo ve středu 8. září ráno v době, kdy byl poškozený ve své kanceláři. Podle zjištění nizozemského portálu LetsGoDigital měl Gulati telefon, který objednal 23. srpna přes Amazon, vložený v kapse
kabátu. Podotýká tedy, že tím lze vyloučit jednu z obvyklých příčin: vznícení kvůli vadné nabíječce. Vzhledem ke stáří zařízení lze prakticky vyloučit i další možnou příčinu, kterou je použití neoriginální baterie.
Gulati uvedl, že ucítil, jak se jeho kabát zahřívá. Pohotově ho proto svlékl, již hořící OnePlus Nord 2 krátce nato vybuchl. „Mám pocit, že jsem měl v kapse svůj úmrtní list. Jsem velmi šťastný, že jsem stále naživu,“ uvedl pro nizozemský portál.
Z přiložených fotografií je patrné, že nešlo o zrovna malou explozi. Telefon se totiž výbuchem roztrhl. Kromě šoku a zničeného oblečení si Gulati z tohoto incidentu odnesl ovšem i zranění v podobě několika popálenin v oblasti kyčle. Nadýchal se i kouře z hořícího telefonu.
U příspěvku na Twitteru označil také oficiální kanály čínského OnePlusu. Oddělení podpory jej následně požádalo, aby společnost kontaktoval přes soukromou zprávu. Mezitím však Gulati událost nahlásil na policii a zvažuje i podání trestního oznámení. Zároveň dodal, že společnost se odmítá k události vyjádřit, dokud se jí nedostane zničený telefon do rukou. Odeslat jej však nemůže kvůli stále probíhajícímu policejnímu vyšetřování.
Prokletá novinka OnePlusu?
K prvnímu incidentu došlo 1. srpna, kdy uživatelce při vyjížďce na kole explodoval stejný model, který byl teprve pět dní starý. Tehdy prakticky čerstvou novinku OnePlusu měla přitom uloženou v ledvince. „Telefon najednou vybuchl a začalo se z něj kouřit,“ napsal tehdy Ankur Šarma z indického Bengalúru na Twitter s tím, že jeho žena měla kvůli úleku nehodu a událost jí navíc přivodila duševní trauma.
OnePlus k tomuto incidentu vydal oficiální vyjádření, v němž zdůraznil, že zdraví a bezpečnost zákazníků jsou pro něj nejvyšší prioritou. Dodal, že s poškozenou se spojil a zároveň zahájil důkladné interní vyšetřování. Jako příčinu exploze tehdy uvedl vnější faktory, a to bez bližšího upřesnění. Především však společnost informovala, že poškození tohoto smartphonu bylo ojedinělou událostí.
Nicméně jen o deset dní později se na Twitteru objevila další informace o výbuchu druhé generace nordu. Tentokrát nemělo dojít k žádné škodě, událost jen měla uživatele, vládního úředníka, podle slov jeho syna traumatizovat. Indická pobočka OnePlusu začala prověřovat i toto oznámení, ukázalo se však, že šlo o falešné obvinění. Pisatel příspěvku měl společnosti totiž přiznat, že nešlo o její produkt (více viz Nový smartphone vybuchl v ledvince. Podvod byl jiný výbuch).